Sunday, October 18, 2015

582 Eating Meetings will not give true results. Let at least the Govt. to benefit. खाने पीने दावतों से सच्चे फलित नहीं मिलते। कम से कम सरकार को फायिदा उठाने दीजिये। తిని తాగే దావతులతో సత్యమైన ఫలితాలు ఉండవు. కనీసం ప్రభుత్వాన్నైనా లాభపడనిద్దాము.

తెలుగు సినిమాలు ఒకే సారి పోటాపోటీగా విడుదల అవటం వల్ల వస్తున్న సమస్యల గురించి హీరోలు అల్లు అర్జునుడు, రాణా తమ సహచర నటులకి విందు ఏర్పాటుచేసి సమస్యను పరిష్కారాలను చర్చించినట్లుగా దక్కన్ క్రానికల్ విజయవాడ ఎడిషన్ 18.10.15 రిపోర్టు చేసింది. దీనిలో శ్రీరామ్ చరణ్, లక్ష్మి మంచు, సందీప్ కిషన్, నాని, నిఖిల్ , సుశాంత్, తరుణ్, వరుణ్ తేజ్, శాయి ధరమ్ తేజ్, రాకుల్ ప్రీత్ సింగ్, సోనాల్ చౌహాన్ మొ|| వారు పాల్గొన్నారని ఈపత్రిక వారువ్రాశారు. ముందుగా ఈపత్రిక వారికి ధన్యవాదాలు. ఈ రిపోర్టును చదువ దలచుకునే వారికి లింకు : Click to go to http://www.deccanchronicle.com/151017/entertainment-tollywood/article/tollywood’s-power-lunch'

Karl Marx had said long ago that all human relations are financial relations. Who will sacrifice his-her own interest, for the sake of group's interests, particularly when mega bucks are involved.

స్వర్గీయ కార్ల్ మార్క్సు ఏనాడో చెప్పారు. మానవ సంబంధాలన్నీ ఆర్ధిక సంబంధాలని . మెగా బక్కుల ప్రశ్న వచ్చినపుడు, గ్రూప్ బృంద సమస్యలు ముఖ్యమా, లేక వ్యక్తిగత లాభాలు ముఖ్యమా అంటే, ఎవరైనా వ్యక్తిగత లాభమే ముఖ్యమనాలి. అలా అనని మానసిక బలం, ప్రశాంతి, స్వఛ్ఛతా లభించినపుడు మనిషి పిచ్చివాడవుతాడు. లేదా వాడిని సమాజం పిచ్చి వాడంటుంది. కనుక ఈ మీటింగులు ఈటింగులకే పనికి వస్తాయి కానీ దీర్ఘకాలిక మన్నిక ఉండనివే.

At present, Residual Andhra Pradesh is facing severe resource constraint, because of the extravagant and lavish spending habits of Mr. Chandra Babu Naidu and his followers. In futile spending-- both in production as well as distribution, Telugu film industry does not lag behind Andhra Pradesh Government or the Bollywood, in extravagance and lavishness.

ప్రస్తుతం, శేషాంధ్ర ప్రదేశ్ ముఖ్యమంత్రి శ్రీచంద్రబాబు నాయుడు మరియు వారి భక్త బృందం వారి దుబారా ఖర్చుల వల్ల తీవ్రమైన వనరుల కొలత ఎదుర్కొంటున్నది. దొరికినంత వరకు అప్పులు తెచ్చుకుంటున్నారు. తోక ఝాడిస్తే కేంద్రం కూడ తోకను కోసేస్తుందని భయపడో ఏమో, ఏలిన వారు కేంద్రం అంటే అమిత భయభక్తులతో మసలు కుంటున్నారు. మద్యం మీద, పెట్రోలు మీద, రిజిష్ట్రేషన్ల మీద బాదటానికి వీలైనంతవరకు బాదుతూనే ఉన్నా ఇంకా చాలటం లేదు. ఇపుడు కారుచీకటిలో కాంతి రేఖలా ఒక ఉపాయం కనిపిస్తున్నది.

Anyway, film industry has fallen into the hands of goondas, mafias, corrupt politicians and bureaucrats, blackmarketeers, bootleggers, red sanders smugglers, what not who have taken incarnations as producers, distributors and theater owners. It has also become a custom to book all the theatres in the town for a single film, and make super profits in the first week itself, and then organise vijayOtsavams (victory celebrations). The methods adopted by several producers, directors, heros, distributors, theatre owners, to grab money from the idiotic lunatic insane mania-stricken Telugu people, are monstrous and obnoxious. Telugu or in fact even Bollywood and Hollywood film industries have gone out of control of anybody. They have reached an irreparable State.

BOTH GOVT. AND FILM INDUSTRY ARE MORALLY BANKRUPT

IN a way both the Govt., and the Telugu film industry are morally bankrupt. There is no use of blaming any single individual for this.

Let the Govt. fish in these troubled waters. To help the Govt. here is an idea. AUCTION THEATRE LICENCES FOR NEW FILM EXHIBITION

Step 1: THEATRE LICENCES: Govt. can conduct yearly auctions to mobilise license fees from exhibitors, with three types of auctions townwise, for the calendar year. a) Exhibitors of new films. b) Exhibitors of second release films c) Exhibitors of old films. An exhibitor/theatre owner who abstains from the auctions should not be permitted to exhibit any films. Govt. can expect at least Rs. 500 crore from these auctions.

Step 2: Govt. can divide a calendar year into, about 52 slots, or 60 slots inclusive of festival days, assuming that every week one film can be released and if no other new films are released during the week, the single film which is released can recover its production costs + normal profits in that week itself.

AUCTION RELEASE LICENCES FOR EACH WEEKLY AND FESTIVAL SLOT, EVERY CALENDAR YEAR

Step 3: RELEASE LICENCES: Govt. can conduct yearly auctions for each of the 52/60 slots inviting the producers/directors/distributors/heros whosoever wants to release his-her film to participate. Automatically, Govt. will get very large bids for festival releases such as Dussehra, Dipavali, Sankranti, school and College summer holidays, etc. Those who succeed in the auctions should release their film exactly in the stipulated slotted week. The successful bidders should release only through the exhibitors/theatres who have a new film release right. They i.e. Release LIcence holding producers/distributors and the New PIcture Exhibition LIcence holding theater ownes, can bargain/negotiate between themselves about prices, profit sharing, rents etc. etc. They have already become experts in black-marketing of tickets during the first week of the release, just as politicians specialise in polling-booth-capturing. This, they can be permitted to do officially.

HOW ABOUT SMALL PRODUCERS?
EVEN in the present free-for-all-crowd-fighting system small producers are suffering. At least, let the Government and (indirectly people) benefit from AUCTIONING, in the form of some additional revenue. Film Production, acting, exhibition are businesses. Where is the question of small or big? Even a small hero will raise his rate to some crores, once a film becomes a hit in the market. A small director, once he produces a hit film, will not hesitate to raise his fees. This is the bitter truth of Market Economy System of Capitalism.

Things will be entirely different in a Totally Socialist System.

To continue. सशेष्. సశేషం.

No comments:

Post a Comment

ఘోరమైన విమర్శలకు కూడ స్వాగతం, జవాబులు ఇవ్వబడతాయి.