Search This Blog typing in English or Telugu, and sometimes Hindi

Saturday, May 16, 2015

509 Rulers are like kings of frogs playing with snakes. हमारे पालक साँपों से खेलनेवाले मेढक के राजाओं के जैसा हैं। మన రాజులు పాములతో మోయించుకున్న కప్పల రాజుల్లాంటి వాళ్ళు



I thought, that in this blog post I could continue about the origin of Tirumala Venkateswara, as reflected in the writing of Sripati Pandita and quoted by Late Shri Suravaram Pratapa Reddy. I had to push it off to future, and take up the great speech of our Great Prime Minister, Mr. Narendra Modi.

आज मै यहां इस ब्लाग पोस्ट में, श्री तिरुमल वॆंकटेश्वर देवालय के इतिहास के विषयांश में, स्वर्गीय सुरवरम प्रताप रॆड्डि द्वारा , उनके किताब आंध्रुल सांघिक चरित्र में दिया हुआ कोटेशन के बारे में लिखने केलिये लापटाप के सामने बैठा हूँ। परन्तु हमारे महानू प्रधान मंत्री श्री नरेंद्र मोदीजी के, चैना में दिया हुआ परम महानू प्रसंग प्रधम प्राधान्य विषय हो गया, श्री वेंकटेश्वर मंदिर विषय को स्थगित करना और आगे बढाना पडा।

ఇపుడు లాప్ టాప్ ముందు కూర్చుని , నిన్న నా ఈ బ్లాగ్ పోస్ట్ నంబర్ 508 కొంత వ్రాసిన, శ్రీ తిరుమల తిరుపతి వేంకటేశ్వర దేవాలయం, అసలు మొదట శ్రీవీరభద్ర దేవాలయమా అన్న దానిపై శ్రీపతి పండితుల వారి (13 లేక 14 శతాబ్ద కాకతీయుల కాలం) అభిప్రాయాన్ని, తన ఆంధ్రుల సాంఘిక చరిత్రలో స్వర్గీయ సురవరం ప్రతాప రెడ్డిగారు కోట్ చేయటాన్ని ప్రస్తావించి దానిని ఇంకా కొంత లోతుగా వ్రాద్దామనుకుంటుండగా, చైనాలో శ్రీ నరేంద్రమోదీ గారి ప్రసంగాంశాలు ముందుకు వచ్చి, శ్రీ వేంకటేశ్వర శ్రీవీరభద్ర అంశాలను వాయిదా వేయించాయి.

Shri Narendra Modi, during his visit of China, is reported to have said as under, while addressing the Indians residing in China, on 16.5.2015. श्री नरेंद्र मोदी महोदय, अपने चीन संदर्शन में, चैना के प्रवास भारतीयों से भाषण करते हुऎ, मीडिया सूचनाओँ के अनुसार, दिनांक १६.५.२०१५, निम्न घोषण भी कह दिये । శ్రీ నరేంద్ర మోదీ గారు చైనాలో, భారతీయుల నుద్దేశించి ప్రసంగిస్తు 16.5.2015 ఇలా అన్నారుట.
"I am criticised for working hard. If working hard is a crime, then I am prepared to commit that crime for 125 crore Indians. Every moment of my time is for the 125 crore people of India," said Prime Minister Modi while addressing the Indian community reception in Shanghai.

"I have tried to complete work that has been pending for 30 years. People trust me more because this is the first year of a full majority. The Government has done a lot of work."

Approximate Hindi from Net: लोग पूछते हैं कि मोदी क्यों इतने देशों की यात्रा कर रहे हैं। अगर आप कम काम करते हैं तब आलोचना सामान्य बात है। अगर आप सोते रहते हैं तब आलोचना सामान्य बात है। लेकिन मेरी किस्मत खराब है कि मेरी आलोचना अधिक काम करने की वजह से हो रही है। अगर अथक काम करना अपराध है, तब मैं ऐसा करना जारी रखूंगा। मेरी प्रतिबद्धता देश के लोगों के प्रति है।

'...గత ఏడాది కాలంగా నేను ఒక్కరోజు కూడా సెలవు తీసుకోలేదు. రాత్రీ-పగలూ నేను పని చేస్తున్నాను. నేను ఎప్పుడైనా సెలవుపై వెళ్లానా? నేను ఎప్పుడైనా విశ్రాంతి పొందానా?...' '...మోడీ విదేశాల్లో ఎక్కువగా ఎందుకు పర్యటిస్తారంటూ కొంతమంది అడుగుతున్నారు. తక్కువ పని చేస్తే విమర్శలు కొద్దిగానే ఉంటాయి, నిద్రపోతే కూడా అంతే..నా దురదృష్టమేమంటే ఎక్కువ పని చేస్తూ విమర్శల పాలవుతున్నాను...'


ybrao-a-donkey's humble perceptions वैबीराव गधे के विनम्र अनुशीलनाएँ और भावनाएँ వైబీరావు గాడిద వినమ్ర అభిప్రాయాలు

People would have greatly appreciated if our beloved Prime Minister has been working for the chaiwalahs (tea sellers and tiffin cart workers as he himself claimed to be one of such persons) or for dishwaters in hotels (Ms. Smriti Irani's claim of her past working).

Prime Minister Modi met the top business tycoons of China and pitched the 'Make in India' initiative.

For those who wish to study the full text of PM's speech to Chinese businessman:

Click



ybrao-a-donkey's humble perceptions वैबीराव गधे के विनम्र अनुशीलनाएँ और भावनाएँ వైబీరావు గాడిద వినమ్ర అభిప్రాయాలు

I have studied this speech. It is a routine type of speech written by his speech-makers, may be in PMO, or may be in MEA, or may be in Ministry of Commerce. Whatever it is, there is nothing special in it. Any PMoI might have used the same speech. Had it been a Hindi speech addressed to some NRIs/PIOs, he might, while speaking, have added some body language, gestures, modulations, to make it like a Late Shivaji Ganesan's speech in the film Karna or Veer Pandya Katta bomman, or the speech of Late N.T. Rama Rao in the film Dana Veera Sura Karna.

We are fortunate in one thing. He has not made a promise to bring out more labor reforms. So far so good. Yet, my mind gets stung up whenever I see/hear our rulers inviting foreign Corporates to "make in India" or "invest in India". It is because our rulers do not read history or learn from history, or at least learn from folk tales and legends.

STORY OF KING OF FROGS

There used to be a king of frogs. Once an intelligent serpant appraoched the king of frogs. The snake offered the royal frog, to carry him, his queens and friends, on his (snake's) back. The F'king rejoiced. Once on the back of the snake, F'king forgot the fear of snakes. After a few days, the snake pretended to be emaciated and week. F'king enquired from the snake, why he was so weak. The snake said it was hungry, and was unable to get any food. The F'king, addicted to being carried by the snake in royal jubilation, authorised the snake to eat two frogs every day. The snake used the F'king's authority to devor more frogs (who will count???) and finished all the frogs in the kingdom. When no menial hoi polloi frogs were available, the snake ate away the King, Queens, royal kith and kin.

The history is going to repeat for India. Of course, I do not know whether I am going to live longer than another ten years to see it, but for Indians, it is going to the tryst with the destiny.

We shall quote from the Andhrula sAhitya by Late Suravaram Pratapa Reddy.

Chapter relating to the period 1757 to 1857. Page 357.

స్ట్రాసీ అను నతడు అదే విచారణ సమితి ఎదుట యిట్లు చెప్పెను. "మనము హిందూస్థానీ పరిశ్రమల నాశనం చేసినాము. ఇప్పుడు భరతదేశము కేవలము భూమి పైననే ఆధారపడినది. నేటికిని (౧౮౧౩లో) ఇండియా పట్టు నూలు బట్టలు ఇంగ్లండులో మన సరకుల కంటే ౬౦ పాళ్ళు తక్కువ ధరలకు అమ్మును. అందుచేత మన ప్రభుత్వము వాటిపై (పేజీ ౩౫౭ లోకి) నూటికి ౭౦ లేక ౮౦ పాళ్ళ సుంకము వేసియో లేక అమ్మకుండా నిషేధించియో వారిని నష్టపెట్టుచున్నది. ఇట్లు చేయకుండిన మన మిల్లులు మూతబడి యుండెడివి. "

మన్రో ఇట్లనెను. "మద్రాసు సూబాలో కంపెనీ వారు సాలె వాండ్లను పిలిచి బలవంతముగా కారుచౌకగా తమకు బట్టలు నేసి యిచ్చునట్లు బాధించి ఒప్పందములు చేసిరి. వారు బట్టలు నేయుటలో ఆలస్యము చేసిన కంపెనీ నౌకర్లు వారిపై కావలి యెక్కి దినము ఒక అణా జుల్మానాను తీసుకొని పైగా బెత్తాలతో సాలె వారిని కొట్టి బాధించెడి వారు. "

ఇంగ్లీషు వారు ప్లాసీ యుధ్ధములో బెంగాలును 1760 లో వండి వాష్ యుధ్ధములో మద్రాసు సుబాను ఆక్రమించుకున్న తరువాత కూడ హిందూ స్థానము నుండి భారతీయులు తమ సరకులను ఇంగ్లండుకు అమ్ముటకై తమ ఓడలలో తీసుకొని పోయిరి. అప్పుడు తేమ్సు నదిలో మన ఓడలలో ఇంగ్లీషు వారు చూచి థేమ్సుకు నిప్పంటుకొనెనా అన్నట్లు రిచ్చ పడి మన యోడలను చూచిరట! భారతీయులే ____మన బానిసలే_____మన దేశములోనే మనకు పోటీగా వ్యాపారం చేస్తారా ? అన్న ఆగ్రహము కలుగగా కొన్ని యేండ్లలో మన ఓడలు, మన పరిశ్రమలు, మన సంపదలు అన్నియు మాయమై పోయెను. జనులకు భూములే మిగిలెను. కానీ వాటి ఫలితములో సగము అంతకంటే ఎక్కువ పన్నుల పేరుతో కంపెనీ వారు లాగుకొని పోయిరి.

Approximate English gist:
A person named Strassey said before the same Enquiry Committee: "..We have destroyed the industries of India. Now, India depends only on land. Even now (1813) Indian Silk, cotton clothes sell 60 times (may be 60%) cheaper than our goods. Hence, our Govt. is levying a duty of 60 or 70%, or by prohibiting imports from India, overcoming them.

Manro said: "... In Madras Province, Company has called the weavers and forcibly obtained agreements from them that they would very cheaply weave cloth(es) and deliver to them. When they delayed in weaving, Company's servants went watching them, recovered a penalty of one anna per day, and inflict them body injuries with canes. ..."

"English even after occupying Bengal in the Battle of Plassey in 1760, and the Madras Province in the Vandivash Battle, Indians went on ships to England, to sell goods. Then, when the English saw the ships, they got frightened as if the Thames River got engulfed in fires! Indians, __ our slaves ___will they trade in our country, competing with us? This anger was followed by the disappearance of our ships, our industries, and our wealth in a few years. Only lands were left for the people. But in the output from them (i.e. lands), more than half, was being snatched away by the Company , in the name of taxes. ..."




(To continue & revise as may be necessary. सशेष. पुनः संस्करण करने का है। ఇంకా ఉంది. తిరగవ్రాయాలి కూడాను. సూచనలకు స్వాగతం.)

508 (Part 1/10) of: Was Tirumala Venkateswara, originally VIrabhadra? क्या तिरुमल वॆंकटेश्वरा, असल में वीरभद्र महादेव था ? తిరుమల శ్రీ వేంకటేశ్వరుడు, అసలుకి వీరభద్రుడా ?


Many Mornings I start my day, thinking about, admiring and adoring, Late Suravaram Pratapa Reddy.
मै मेरे कई प्रभातों को स्वर्गीय सुरवरम प्रताप रॆड्डि को स्मरण करते हुए मेरा काम शुरू करता हूँ। ఉదయాలు స్వర్గీయ సురవరం ప్రతాప రెడ్డి గారిని స్మరించుకుంటు చాల సార్లు నా రోజును ప్రారంభించిన సందర్భాలు ఉన్నాయి. Lovers of history can never forget Suravaram Pratapa Reddy. इतिहास प्रेमी लोग, सूरवरम प्रताप रॆड्डी को कभी नहीं भूल सकते। చరిత్ర ప్రేమీకులు సురవరమ్ ప్రతాప రెడ్డి గారిని ఎన్నటికీ మరువలేరు.

We can never forget his book "Andhrula Sanghika Charitra" (Social History of Andhras).

आंघ्रों के सांघिक इतिहास, इस किताब को हम कभी नहीं भूल सकते।  भारत के सभी राज्यों में, इतिहास लेखक, ऐसे किताबों को स्थानिक ऐतिहासिक साक्ष्यों को इकठ्ठा करना और सुंदर ऐतिहासिक पुस्तकों के रचना करना अवश्य होगा।  उन सब पुस्तकों के सार को संग्रहण करते हुए, हम भारत के सच्ची सांघिक इतिहास बनाने के कोशिश कर सकते हैं।  यह श्री मुरळी मनोहर जोषीजी के पध्धती से भिन्न होता है।

ఆంధ్రుల సాంఘిక చరిత్ర, ఈ పుస్తకాన్ని మనం ఎన్నటికీ మర్చి పోలేము.  భారత్ లోని ప్రతి రాష్ట్రంలో, చరిత్ర రచయితలు, ఇలాటి పుస్తకాలను, స్థానిక చారిత్రిక సాక్ష్యాల ఆధారంగా వ్రాయాలి.  అలా వ్రాసిన చరిత్రలన్నిటినీ కలిపి మనం ఒక బృహత్ భారతీయ సాంఘిక చరిత్రను వ్రాసే ప్రయత్నం చేయవచ్చు.



This book helps not only people speaking Telugu, but also people of all 'defeated and enslaved' countries and cultures, apart from India. Needless to say, that it will be useful to people living in other States of India.

यह किताब, सिर्फ तॆलुगु जनता के लिये नहीं, विजित और दासीभूत बनाया इतिहास वाले सभी दशों, भारत के सभी राज्यों, और जनताओं को हितकारी है।  मै इस के आंग्लानुवाद के लिये खोज कर रहा हूँ।  यह किताब अंग्रेजी और हिंदी भाषाओं के अनुवाद योग्य है।


Link for those who wish to download this pdf Telugu book which has 482 pages. I am unable to trace an English translation/version of this book. Knowledgeable Readers may provide links in their comments window below.

यह पीडीऎफ तॆलुगु किताब डौनतोड करने के लिये लिंक--

ఈ స్కాన్ చేయ బడ్డ పీడీఎఫ్ తెలుగు పుస్తకం డౌన్ లోడ్ చేసుకోటానికి లింకు ఇదిగో.

Click


I had a very great fortune of visiting Pragatur, a village near Manavpadu Mandal, a few km. diversion from Hyderabad to Kurnool, Bangalore National Highway, in (South) Mahaboobnagar District. This village is on the Southern bank of the Krishna River, flooded by the backwaters of Sri Sailam Hydro Electric Project. According to the information I received from the locals, it was the native village of Late Suravaram Pratapa Reddy.

मुझे यह भाग्य प्राप्त हुआ कि, स्वर्गीय सुरवरम प्रताप रॆड्डी के जन्म स्थल प्रागटूर गाँव (यह आज के तॆलंगाणा राज्य, महबूबनगर जिला, मानवपाडु मंडल, हैदराबाद कर्नूल बॆंगळूर जातीय मार्ग के समीप में, कृष्णा नदी तीर पर है।) संदर्शन करने के मौका मुझे मिला। यह गाँव, श्रीशैलम हैड्रो ऎल्क्ट्रिक प्राजॆक्ट के पीछे जमा होने वाले बाढ पानियों से कभी कभी डूब सकता है। 

నా అదృష్టమేమిటంటే, స్వర్గీయ సురవరం ప్రతాప రెడ్డి గారి జన్మస్థలం ప్రాగటూరు గ్రామాన్ని సందర్శించటం.   ఇది, ప్రస్తుత తెలంగాణ రాష్ట్రం, మహబూబ్ నగర్ జిల్లా, మానవపాడు మండల సమీపం, హైదరాబాదు కర్నూలు బెంగుళూరు జాతీయ రహదారి సమీపంలో, కృష్ణానదీ దక్షిణ తీరంలో ఉన్నది.  బహుశా, శ్రీశైలం హైడ్రో ఎలక్ట్రిక ప్రాజెక్టు వెనుక భాగంలో పోగయ్యే వరద నీటిలో ఈ గ్రామం, ఎండాకాలం మునిగి పోతూ ఉండచ్చు.  సుందరమైన ప్రకృతి, చల్లని గాలిని ఈ ప్రదేశం స్వంతం చేసుకుంది.


We shall, now, take up one or two items from the book Social History of Andhras, penned by Late Pratapa Reddy. We shall take up the subject of Tirumala Tirupati Venkateswara Temple.



Page 425 of the book. Part of reply to Late Shri Rallapalli Anantakrishna Sarma.
"...వేంకటేశ మూర్తిలో శైవ, వీరభద్ర, స్కంధ, శక్తి చిహ్నాలు కొన్ని కలవనుట సత్యం. దాని నిశ్చిత స్వరూప మిది యని ప్రకృతం నిర్ణయించటం కొంత తొందరపనేమో..."
Approximate English: "...It is a fact that the idol of VenkatESa Murti has signs of Saiva, VIrabhadra, Skandha, Sakti. It may be hasty, at this time, to decide its definite form is this..."
Approximate Hindi: "...यह सत्य है कि, वेंकटेश मूर्ती (तिरुमल श्री वेंकटेश्वर या बालाजी भगवान के मूर्ति) में शैव, वीरभद्र, स्कंध, शक्ति के चिह्न है। इस समय पर, उन के रूप निर्णय करना, जल्दबाजी या अविचारी हो सकता। ..."

In Page 5 of the Chapter on Rule of Reddy Kings:

"...జైనులు రంగము నుండి దిగజారిపోయిన తరువాత మతోన్మాద గదా యుధ్ధమునకు వీరశైవ వీర వైష్ణవులే మిగిలిరి. వీరు పరస్పరము తిట్టుకున్న తిట్లే ఒక చేట భారతము అగును. వీరు గుళ్ళలోని విగ్రహాలను కూడ శక్తికలిగి నపుడు మార్చిరి. సుప్రసిధ్ధమగు తిరుపతి వేంకటేశ్వరుని విగ్రహము మొదట వీరభద్ర విగ్రహమనియు, దానిని వైష్ణవ విగ్రహముగా చేసిరనియు కాకతీయుల కాలపు వాడగు శ్రీపతి పండితులు తమ శ్రీకర భాష్యములో తెలిపినారు. *ఈ బలవత్ పరివర్తనము చేసిన వారు శ్రీమద్ రామానుజాచార్యుల వారని శ్రీపతి పండితులు తెలిపినారు... "

Approximate English gist: "....After the exit of the Jains from the screen, for the war of maces of the communal hatred, Vira Saivas and VIra VaishNavas. The mutual abuses will become a CETa bhAratam (very long and expansive as Mahabharata). These people, whenever capable of doing, changed even the idols and deities in temples. Kakatiya period scholar Sripati Pandita wrote in his book Srikara bhAshyam:- Venkateswara's idol was first an idol of VIrabhadra, they made into Vaishnava idol. *Sri Pandita has also said that this coercive conversion was done by Srimad Ramanujacharya. ..."
In the chapter on Vijayanagara Rule:

"...శ్రీమద్రామానుజులవారి కాలములో శ్రీపతి పండితుల ఆభిప్రాయ ప్రకారం, తిరుపతి వీరభద్రుడు వెంగళయ్య కాగా అతని ప్రభావము తెనుగు దేశముపై బహు శీఘ్రముగా వ్యాపించుకొని పోయెను. ఈనాటి వలెనే క్రీ.శ. ౧౫౦౦ లో కూడ తిరుపతి మాహాత్మ్యము దక్షిణా పథమందంతటను నిండు కొనిపోయెను. వేంకట శబ్దమునకు (వేం; కటతీతి. వేం అంటే పాపాలట! ఎక్కడి ధాతువో ఏమో ?) ఒక కొత్త అర్ధమును ఇటీవలి పండితులు కల్పించినారు. ఇది సంస్కృత శబ్దము కాదు. ఇది వెంగడము అను అరవపదము. తెలుపు గల బొల్లి గట్లు అగుట చేత తెల్లని గట్లు అనుటకు అరవములో వెంగడము అన్నారు. వెంగళ దాని పర్యాయ పదము. తిరుపతికి వెళ్ళు భక్తులు పడిన పాట్లు ఆ కాలపు కవి యిట్లు వర్ణించెను. ... "

Approximate English gist: "....During the period of Sri Ramanuja, according to Sripati Pandita's opinion (of Kakatiya period), Tirupati's deity Virabhadrudu was Vengalaiah, and his great spread very fast in the Telugu land. Like now, in 1500 also, The Greatness of Tirupati spread all over the South India. Modern scholars created a new meaning for the word 'Venkata' (VEn=sin; kaTa=breaker, VenkaTa = breaker of sins). This is not a Sanskrit word. This is a word called "VengaDam". White colored Hills (presumably Tirumala Hills which are made of limestone are treated as white hills --ybrao-a-donkey) were called "bolli gaTlu", in Tamil they were called "VengaDamu". VengaLa is a synonym for that. The poet of those days described the travails of the pilgrims going to Tirumala...."

        हिंदी सार--    "... श्री रामानुज के काल मे, श्रीपति पंडित के कथन के अनुसार (श्रीपति पंडित काकतीय काल के है, या ने १२ या १३ शताब्दी के श्रीकर भाष्य रचयिता थे।), तिरुपति वीरभद्रुडु के नाम वॆंगळय्या था, और यह बहूत तेजी से, सारे तॆलुगु भूमी पर विस्तृत हुआ.  आज के जैसा, १५०० में भी, तिरुपती के माहात्म्य पूरे दक्षिण भारत में व्याप्त हुआ।  आधुनिक पंडित, वॆंकट शब्द को यह नया अर्ध  निकाल रहा है कि, वॆन  = पाप, कट = विनाश, खंडन, मिला कर पाप खंडन करने वाले भगवान.  परन्तु , वेंकट शब्द संस्कृत शब्द नहीं है।  यह शब्द है वेंगडम.  सफेद रंगीन पर्वत होने से, इस पर्वत को लोग, तमिळ में वॆंगडमु कह रहे थे।   वेंगळ उस वेंगडम के पर्याय पद।  उन दिनों के कवी, तिरुमला-तिरुपती जाने वाले यात्री के दुरवस्थाओं को वर्णन किया।   "

वैबी राव गधे के विवरण -- श्री वेंकटेश्वर भगवान, पाप विनाश करेगा या नहीं करेगा, यह अलग बात है।  वॆंकट पद को पाप विनाश अर्ध से तालूक नहीं है।  यह तमिळ पद स्थान वर्णन वाचक है।  तिरुपती के सप्त गिरी (सप्त अचल) लैम स्टोन (चूने पथ्थर) मिनरल के है, और वे ग्रीष्म ऋतु में जब पेड कम रहते, सफेद दिखते है.  इसी लिये उनके तमिळ भाषा वर्णन मे सफेद रंग वेंक या वॆंग का उपसर्ग उपयोग किया गया होगा।

Link to read Part 2, in post No. 511. http://problemsoftelugus.blogspot.com/search/label/511.



(To continue & revise as may be necessary. सशेष. पुनः संस्करण करने का है। ఇంకా ఉంది. తిరగవ్రాయాలి కూడాను. సూచనలకు స్వాగతం.)

Monday, May 11, 2015

507 How will Mr. Modi deal with this Indian billionaire? मोदी महोदय इस भारतीय बिलियनियर से कैसा डील करेगा ? మన చాయ్ వాలా ప్రధాని మోడీ మహోదయుడు ఈ భారతీయ బిలియనియర్ తో ఎలా డీల్ చేయగలడు ?



We must thank Ms. Namita Gupta for writing in Deccan Chronicle, dated 9.5.2015, that an Indian billionaire gave a tip of Pounds 5,000 in a Casino at Mayfair, London.

Readers who wish to read this article, which is worth reading by every Indian: Click to go to http://www.deccanchronicle.com/150509/commentary-sunday-chronicle/article/%E2%80%98suite%E2%80%99able-life
...The casino personifies the best in private gaming, refinement and unique ambience of private salons. It is an exclusive gambler’s den for members, the elite few and for those that can afford to join, a luxurious gaming haven awaits. Within weeks of opening, the club, nestled in the heart of Mayfair, had visits from Daphne Guinness, Mick Jagger and Kate Moss. Recently, a £5,000 cash tip was left at a table by an Indian billionaire. ...


At Reddit, there is a comment by a "I am a professional chauffeur" with a screen name "OctaneN". Here he says that he received a tip of CHF 5000 (apparently Swiss Francs 5,000 about US$ 5,500), from the wife of an Indian billionaire. This link is more informative, and worth studying. It has about 500 comments. The linked web page shows top 200 comments. Some of these are worth reading. I could not read all the 200 comments, as I couln't find time. Here is link to it. Click to go to http://www.reddit.com/comments/m5z8p/iama_professional_chauffeur_of_celebrities_and/

I quote from it:
How long was the job? I mean, that's a pretty ridiculous type in just about any situation but was it like, "Drive me to the airport. Yes, good here's 5000 dollars." Or was it like, "sit in this hotel for two weeks and drive me anywhere in town on my whim?"

EDIT (answered below):Being on standby for a whole week is really annoying. I was in switzerland with an Indian billionaire and his wife (yep, those with the 5000CHF tip)

Being on standby for a whole week is really annoying. I was in switzerland with an Indian billionaire and his wife (yep, those with the 5000CHF tip) and all they said after leaving the car was "we'll call you when we need you". So i had no idea when to sleep, eat or even go to the restroom, because i had to stay ready and suited up for the whole day.



Question: Why do you say that the above Reddit comments are worth reading?

Ans: Because, these comments clearly demonstrate what is happening in the "World Capitalist Stage", and to some extent on "Indian Capitalist stage".


To see the photos of the top ten Casinos in the world, here is a beautiful link: http://www.mastifry.com/post/2015/2/top-10-casinos.php



ybrao-a-donkey's humble perceptions वैबीराव गधे के विनम्र अनुशीलनाएँ और भावनाएँ వైబీరావు గాడిద వినమ్ర అభిప్రాయాలు

 

Who could be this Indian Billionaire? Obviously, the person might have been a business tycoon or an industrialist. It can even be Indian politicians (and their sons), cricketers, film stars.

Pounds 5,000 tip  at today's rate works out to  £ 5000 = ₨ 497,760.  Website useful for this type of conversions: http://in.advfn.com/p.php?pid=fxcalculate&action=convert&amount=5000&from=GBP&to=INR&btn=Convert


If a person spent Rs 500,000 on tip alone, how much would he have spent at Casino, Restaurant, Hotel Suites, transport, shopping etc. etc.  To my small lunatic mind, it appears as Rs. 50 million.





If we have to analyse, this analysis can have two branches of possibilities:

1. The Indian billionaire who gave Pounds 5,000 tip, is an Indian passport holder, Resident of India.  Is on a foreign trip either for business or on vacation.  Our Indian business persons say that they are unable to do business in India, because of high taxes, high interest rates.  They want Govt. to give cheap land, cheap power, tax holidays, low interest rates.  They bring PM and FM to their meetings and try to brainwash him for extracting these concessions, lest they should make a propaganda abroad that India is not a country good for investments.  The Govt. should try to identify the business person, and counsel him-her if they are spending their legitimate income and wealth (this is most unlikely).  GOI may be employing its Intelligence Bureau Agents to undertake surveillance on terrorists, and criminals.  Economic offenders can sometimes do greater harm to a country than terrorists.  Hence the GOI cannot remain blind spectator to its citizens becoming gaudy spenders abroad.  They can't throw away bills as bucks, even if they are hard-earned.


2. The Indian billionaire might have been an NRI or a PIO (Person of Indian origin).  He might have earned his income and wealth abroad, through either genuine means or dubious means.  Whatever be their methods of earning, they make an indirect representation that they belong to India.  As long as they do things ethically supportable, probably country will not suffer from their actions.  Suppose, their evil deeds come later, and some Western court of law imprisons them for some years, should the 1.3 billion Indians take pride for their actions?  Persons representing India, even simply as citizens, have a duty to protect the honor of the country by their ethically exemplary behaviors.


Jan Suraksha lies in bringing grave economic offenders under control and holding the honor of the country upheld at all times.


Jan Suraksha does not lie, in hard hitting on the heads of people with a baseball bat, in the form of hidden taxes (not giving publicity about levy of a near 15% service tax in a welfare  scheme is nothing but hidden hitting).

Our great Mr. Narendra Modi says that he has launched three social security insurance schemes for India's poor. If we look at the scheme closely, we find that the schemes hammer people in two ways:

a) State hammers Service tax even before the beneficiaries of the insurance get any benefit from the Security Scheme.

b) There seems to be a plan to divert the funds collected (Will run into billions, or at least hundreds millions) to Share Markets. Thus bonanza will be for the share markets! Not for the poor! Suppose after some years, the markets collapse, like the Saradha scam in Bengal, Sahara scam, Harshad Mehta's scam, Ketan Parekh's scam, who will save the poor?

c) Suppose the funds of the Jan Suraksha three schemes are diverted to Indian share markets, the money falls into the hands of the Indian businessmen throwing away Pounds 5,000 as tips, what will be the fate of the billion Indians?


d) Inflation is going to spiral. How the Government is going to protect the poor subscribers to the policies, from the perils of erosion of value of money?

(To continue & revise as may be necessary. सशेष. पुनः संस्करण करने का है। ఇంకా ఉంది. తిరగవ్రాయాలి కూడాను. సూచనలకు స్వాగతం.)

Sunday, May 10, 2015

506 Part 3 of "Anywhere a brother-in-law, but not a brother-in-law in brinjal garden" भाग ३: कहीं भी देवर हो सकते, लेकिन बैंगन बगीचे मे जेठ नहीं" భాగం 3: ఎక్కడైనా బావే కానీ వంగతోటలో కాదు.


Our blind belief is that: persons in the same family are close relatives; people of one caste/sub-caste are relatives; people of one religion are relatives; people of one region or sub-region are brothers; people speaking one language are kith and kin; people working in the same organisation are siblings; our favorite heroes are our elder brothers.

हमारा अंध विश्वास यह है कि: कुटुंब मे सहजीवन करनेवाले समीप बंधू होते हैं; एक उपकुल या कुल के लोग बंधु होते हैं; एक धर्म के लोग नातेदार होते हैं; एक प्रांत या उप प्रांत या उप प्रांत के लोग भाई होते हैं; एक भाषा भाषण करनेवाले लोग झाती होते हैं; एक संस्था में काम करनेवाले लोग सोदर होते हैं; हमारे प्रिय फिल्म हीरो हमारे बडे भाई होते हैं।

మన అంధ విశ్వాసం ఏమిటంటే, మన కుటుంబంతో సహజీవనం చేసే వాళ్ళంతా మన సమీప బంధువులనే; మన ఉపకులం, కులం వాళ్ళంతా మన బంధువులనే; మన మతం వారంతా మన బంధువులనే; మన ప్రాంతం వారు, ఉపప్రాంతం వారు అంతా మన అనుంగు సోదరులే; మన భాష మాట్లాడే వాళ్ళంతా మన అన్నలూ తమ్ముళ్ళనే; ఒకే సంస్థలో పనిచేసే వాళ్ళంతా అనుజులనే; మన ప్రియ హీరోలందరూ మనం పాదాలమీద పడి నమస్కరించాల్సిన జ్యేష్ఠభ్రాతలే.

All are lies. If not lies, they are illusions. If not illusions, they are obsessions. If not obsessions, they are hallucinations. If not hallucinations, then they are castles in the air. Nothing really bonds and unites persons. There are no araldites and fevicols to glue people together.

वै सभी झूट हैं। वे झूट नहीं तो, वे जादू जनित भ्रम होगे। वे भ्रम नहीं तो, वे जुनून और मनो ग्रस्तता होते हैं। वे मनोग्रस्तता नहीं तो, वे दुस्स्वप्न जनित भ्रांती होते हैं। वे भ्रांती नहीं तो, हवाई में बना हुआ महल होते हैं। यह नित्य और संसिध्ध है कि, व्यक्तियों को बांधने वाले सच्ची बांध कुछ भी इस दुनिया में नहीं है। वैसा अविभाज्य बाँधनेवाला अरल्डैट या फॆविकाल अभी तक नहीं बना हुआ हैं।

అవి అన్నీ అబధ్ధాలే. అవి అబధ్ధాలు కాకపోతే భ్రమలు. అవి భ్రమలు కాకపోతే, వేలం వెర్రులు. వెర్రులు కాకపోతే దుస్వప్న జనిత చిత్త భ్రాంతులు. చిత్త భ్రాంతులు కాకపోతే, గాలిమేడలు. వ్యక్తులను కలిపి ఉంచే బంధాలేమీ లేవు. వ్యక్తులను బంకలాగా బంధించి ఉంచటానికి అరల్డైట్లు, ఫెవికాల్ డబ్బాలు ఇంకా రాలేదు.

For example let us take the Telugu speakers in North America. They have Associations like Telugu Association of North America (TANA), North America Telugu Association (NATS). From Telugu land, went the great pahilvans Nara Lokesh and K.T.R., to show their art of boxing and wrestling. But in NATS, another match is going on.

One of the founder members of the NATS and its former Treasurer, Shri Chundu Viraiah, is reported to have approached the Pasadena, California District Court, alleging diversion of funds, and violation of American laws.

For those who want to read this Andhrajyothy news report: Click to go to http://www.andhrajyothy.com/Artical.aspx?SID=107156&SupID=42

The other side, consisting of many of the present Directors, viz. Korrapati Madhu, Mukkamala Appa Rao, Madala Ravindra, Chakradhar S. Oleti have, of course, denied the allegations; that no unilateral or unauthorised decisions were taken; that every thing has been done with the consent of the Board. They explained that Mr. Veeraiah is indulging in this type of propaganda, only because his word did not prevail, with regard to the celebrations being made in Los Angeles. As the matter is sub-judice, they wanted to exercise restraint, till the court's verdict, and then disclose.

For the readers who wish to read this Andhrajyothy report: Click to go to http://www.andhrajyothy.com/Artical.aspx?SID=107829&SupID=42

ybrao-a-donkey's humble perceptions वैबीराव गधे के विनम्र अनुशीलनाएँ और भावनाएँ వైబీరావు గాడిద వినమ్ర అభిప్రాయాలు

What had actually happened between the two sides of the NATS, nobody knows. We have to wait and see how the American courts will decide.

Some money laundering and tax evasion also seems to have taken place. Or Mr. Veeraiah may be making fictitious allegations. We have to decide, till the court decides.

The question is, why didn't their caste unite them (most of them, belong to the same landed caste of Coastal A.P.)? Why didn't their Telugu language unite them? Of course, they may not be very particular about their relgion.

Once I had a conversation with a friend who just returned from US. I have enquired from him, how many Telugu homes he visited? What were his experiences?

His reply shocked me. All these sambarAlu are farces (external showings). Reality is diffrent. Well-settled Telugu people in USA, will not allow newly arriving Telugu persons to come near them, because they are afraid, that the new person may request to borrow their car, may request for some hand-loan, or some other favor.

Same things happen in most urban areas of India, Telangana State, Residual Andhra Pradesh. It happens even in Guntur and Vijayavada. Middle Class neighbors, or Upper class neighbors living in adjacent houses do not speak to one another because of this hidden fear of asking for money or car or something else. This may happen even if both the people belong to same caste. But coming to marriages, even if neighbors belong to castes fighting with one another, offsprings are permitted to love and marry, as long as there is going to be substantial exchange of wealth. There, caste will not matter much.

Question: You have made a caustic observation that persons working in the same organisation are not brothers. Justify your words! ఒకే సంస్థలో పనిచేసేవాళ్ళు సోదరులు కాదని మీరు తీవ్రమైన వ్యాఖ్య చేశారు. నిరూపించండి.

Reply: Behaviors of brotherhood change from place to place, time to time, situation to situation, divergence of the goals of the individuals and groups involved. You can see some examples:

Didn't Telangana lawyers and Residual AP lawyers didn't fight, though they are Telugu people and belong to the same fraternity of legal profession?

Are the Telangana NGOs and RAP NGOs not fighting, though both are NGOs?

Are the Telangana film artists and Andhra film artists not fighting?

You take the recent RTC strike: Permanent employees of RTC and contract employees of RTC, are they not fighting? Permanent drivers of RTC, private bus drivers of hired buses, are they not fighting?

Every behavior of individuals is moulded by his needs. They question to themselves: How much I am going to benefit, if this is given, and how much I am going to lose, if this is given.

Question: Then, what is the solution?

Answer: Karl Marx clearly said that all human relationships are financial - monetary - pecuniary relationships.

If financial - monetary - pecuniary relationships are to be replaced with truly human relations, we have demolish the Capitalist Society which gives a crowning place to "money" and tromps on money-less human beings, are plunging into the nadir, depriving all their dignity, and robbing all the fruits of their labor.

Question: You are asking for impossible things!

Ans: I am not asking. If Modi says that he was once a chaiwalah in his life, or if Ms. Smriti Irani says that she washed plates in a Mumbai restaurant, they do not believe that they are chaiwallahs or dishwashers now. They think that they are Prime Minister and HRD Minister respectively. Only fools convince themselves that Chaiwalahs and dishwashers can become Prime Ministers and HRD Ministers.

The harsh reality is, whether it is David Cameron or Barack Obama or Narendra Modi, whatever be their origins, they have to play to the tunes of their fund-raiser donors and industrialists. Without donors and industrialists, PMs and Presidents cannot survive. Consequently, PMs and Presidents do not relishing the idea of demolishing a monetary economy. Consequently, classes thrive.

So, you mean to say that all Telugu people are not one?

KCR can be asked this question: Why he is taking revenge on a great freedom-fighter like Potti Sriramulu. Why does he want to obliterate Sriramulu's name from Telugu University? Can't Telangana Government start a larger institution and name it "Suravaram Pratapa Reddy"? KCR himself says that Telangana Government is rich, and that there is going to be great development ahead, that many institutions will be started. Then can't he start a new institution, preferably near Pragatur (native village of Late Suravaram Pratapa Reddy) on the banks of Krishna River and name it on Late Suravaram?

Probably, he wants to name all the new institutions in his own name, his son's name, daughter's name, nephew's name, like the Nehru dynasty!

Then what truly fastens people? तो, क्या लोगों चिप्कानेवाला गोंद क्या है ? అయితే జనాన్ని అతికించే తుమ్మ బంక ఏదీ ?

505 Ms. Raunat, kindly also speak out loudly that Lady character actresses should get good pay cheques like heroines? रौनतै जी, आप नटियों को समान पे चॆक् के बारे में भी भाषण कीजिये రౌనత్ గారూ, క్యారెక్టర్ నటీమణులకు మంచి పే చెక్కులు రావాలని కూడ గర్జించండి.



"...Few people are trying, like me. It is still a very, very male-dominated industry and yes hopefully, at some point, it will be equal and I am going to make sure that happens..."

कम लोग, मेरी जैसी, कोशिश कर रही हैं। यह अभी भी, एक बहुत बहुत पूरुषाधिक्य उद्योग है, और उम्मीद है कि, कुछ समय पर, वह समान होता, और मै उसको होने के लिये, मै दृढ निश्चित करूँगी।

నాలాటి కొద్దిమంది మాత్రమే ప్రయత్నిస్తున్నారు. ఇది ఇంకా చాలా చాలా పురుషాధిక్య పరిశ్రమ, మరియు, ఆశావహంగా, ఏదో ఒక సమయంలో, అది సమానమవుతుంది, మరియు అది జరిగేలా నేను గట్టిగా ప్రయత్నించబోతున్నాను.


ybrao-a-donkey's humble perceptions वैबीराव गधे के विनम्र अनुशीलनाएँ और भावनाएँ వైబీరావు గాడిద వినమ్ర అభిప్రాయాలు

Her trying to get equal remuneration with men actors, is welcome. She is silent about Lady actresses playing character roles and non-glamor roles getting reasonably good remuneration (though not equal to that of a heroine). There should be explainable proportional relation between what a heroine gets and what other female actors, female asst. directors etc., and technicians get. Sometimes, heroines get more than the film directors. Will Ms. Raunat fight for every female participant in the industry?

पुरुषों के समान वेतन पाने के लिये सुश्री कंगना रौनतजी कोशिश करना , स्वागत है। मगर, वे फिल्मों मे अन्य महिळा क्यारॆक्टर याक्टर, और गैर तोना रंगीन आकर्षण नहीं रहनेवाले भागों में पात्र लेने वालियों के हीरोयिनों से समान नहीं, कम से कम, न्यायपूर्वक वेतनों के बारे में क्यों गुंगी मूकी है ? हीरोयिनों के वेतनों और अन्य महिला नटी, सहायक डैरक्टर, टॆक्नीषीयन, वगैरों की वेतनों मध्य़ कुछ न कुछ विवरणयोग्य, सुधर्मी निष्पत्ती तो रहना है न ? कभी कभी हीरोयन्से अपनी डैरक्टरों से भी ज्यादा वेतन पाती है। क्या रौनतजी, फिल्म उद्योग के सभी महिला कलाकारों के हक्कों के लिये संघर्ष करेगी ?

పురుష హీరోలతో సమాన వేతనం తనకు రావాలని కు. కంగనా రౌనత్ గారు కోరటం, స్వాగతమే . కానీ, మరి సినిమాల్లో బలమైన కేరక్టర్ వేషాలు, గైర్ గ్లామర్ వేషాలు వేసే నటీమణుల, మరియు జూనియర్ మహిళా ఆర్టిస్టుల వేతనాల గురించి రౌనత్ గారు మూగపోయారేమిటి ? సహాయక నటీమణులే కాక, మహిళా అసిస్టెంట్ డైరక్టర్లు , మేకప్ కళాకారులు, స్వీపర్లు, సహనర్తకులు (హీరో హీరోయిన్లు గంతులేస్తుంటే, ప్రక్కన నిజాయితీగా నృత్యాలు చేసేవాళ్ళు), టైలర్లు, టెక్నీషియన్లు వాళ్ళందరి సంగతి ఏమిటి ? వారికై కూడ కంగనా గారు పోరాడుతారా ?

(To continue & revise as may be necessary. सशेष. पुनः संस्करण करने का है। ఇంకా ఉంది. తిరగవ్రాయాలి కూడాను. సూచనలకు స్వాగతం.)

From Post Nos. 001 to 500

1      |      2      |      3      |      4      |      5      |      6      |      7      |      8      |      9      |      10      |      11      |      12      |      13      |      14      |      15      |      16      |      17      |      18      |      19      |      20      |     
21      |      22      |      23      |      24      |      25      |      26      |      27      |      28      |      29      |      30      |      31      |      32      |      33      |      34      |      35      |      36      |      37      |      38      |      39      |      40      |     
41      |      42      |      43      |      44      |      45      |      46      |      47      |      48      |      49      |      50      |      51      |      52      |      53      |      54      |      55      |      56      |      57      |      58      |      59      |      60      |     
61      |      62      |      63      |      64      |      65      |      66      |      67      |      68      |      69      |      70      |      71      |      72      |      73      |      74      |      75      |      76      |      77      |      78      |      79      |      80      |     
81      |      82      |      83      |      84      |      85      |      86      |      87      |      88      |      89      |      90      |     
91      |      92      |      93      |      94      |      95      |      96      |      97      |      98      |      99      |      100      |     

101      |      102      |      103      |      104      |      105      |      106      |      107      |      108      |      109      |      110      |      111      |      112      |      113      |      114      |      115      |      116      |      117      |      118      |      119      |      120      |     
121      |      122      |      123      |      124      |      125      |      126      |      127      |      128      |      129      |      130      |      131      |      132      |      133      |      134      |      135      |      136      |      137      |      138      |      139      |      140      |     
141      |      142      |      143      |      144      |      145      |      146      |      147      |      148      |      149      |      150      |      151      |      152      |      153      |      154      |      155      |      156      |      157      |      158      |      159      |      160      |     
161      |      162      |      163      |      164      |      165      |      166      |      167      |      168      |      169      |      170      |      171      |      172      |      173      |      174      |      175      |      176      |      177      |      178      |      179      |      180      |     
181      |      182      |      183      |      184      |      185      |      186      |      187      |      188      |      189      |      190      |      191      |      192      |      193      |      194      |      195      |      196      |      197      |      198      |      199      |      200      |     

201      |      202      |      203      |      204      |      205      |      206      |      207      |      208      |      209      |      210      |      211      |      212      |      213      |      214      |      215      |      216      |      217      |      218      |      219      |      220      |     
221      |      222      |      223      |      224      |      225      |      226      |      227      |      228      |      229      |      230      |      231      |      232      |      233      |      234      |      235      |      236      |      237      |      238      |      239      |      240      |     
241      |      242      |      243      |      244      |      245      |      246      |      247      |      248      |      249      |      250      |      251      |      252      |      253      |      254      |      255      |      256      |      257      |      258      |      259      |      260      |     
261      |      262      |      263      |      264      |      265      |      266      |      267      |      268      |      269      |      270      |      271      |      272      |      273      |      274      |      275      |      276      |      277      |      278      |      279      |      280      |     
281      |      282      |      283      |      284      |      285      |      286      |      287      |      288      |      289      |      290      |      291      |      292      |      293      |      294      |      295      |      296      |      297      |      298      |      299      |      300      |     

301      |      302      |      303      |      304      |      305      |      306      |      307      |      308      |      309      |      310      |      311      |      312      |      313      |      314      |      315      |      316      |      317      |      318      |      319      |      320      |     
321      |      322      |      323      |      324      |      325      |      326      |      327      |      328      |      329      |      330      |      331      |      332      |      333      |      334      |      335      |      336      |      337      |      338      |      339      |      340      |     
341      |      342      |      343      |      344      |      345      |      346      |      347      |      348      |      349      |      350      |      351      |      352      |      353      |      354      |      355      |      356      |      357      |      358      |      359      |      360      |     
361      |      362      |      363      |      364      |      365      |      366      |      367      |      368      |      369      |      370      |      371      |      372      |      373      |      374      |      375      |      376      |      377      |      378      |      379      |      380      |     
381      |      382      |      383      |      384      |      385      |      386      |      387      |      388      |      389      |      390      |      391      |      392      |      393      |      394      |      395      |      396      |      397      |      398      |      399      |      400      |     
401      |      402      |      403      |      404      |      405      |      406      |      407      |      408      |      409      |      410      |      411      |      412      |      413      |      414      |      415      |      416      |      417      |      418      |      419      |      420      |     
421      |      422      |      423      |      424      |      425      |      426      |      427      |      428      |      429      |      430      |      431      |      432      |      433      |      434      |      435      |      436      |      437      |      438      |      439      |      440      |     
441      |      442      |      443      |      444      |      445      |      446      |      447      |      448      |      449      |      450      |      451      |      452      |      453      |      454      |      455      |      456      |      457      |      458      |      459      |      460      |     
461      |      462      |      463      |      464      |      465      |      466      |      467      |      468      |      469      |      470      |      471      |      472      |      473      |      474      |      475      |      476      |      477      |      478      |      479      |      480      |     
481      |      482      |      483      |      484      |      485      |      486      |      487      |      488      |      489      |      490      |      491      |      492      |      493      |      494      |      495      |      496      |      497      |      498      |      499      |      500      |     
Remaining 500 posts are at the bottom. మిగిలిన 500 పోస్టులు (501 to 1000) క్రింది భాగంలో ఉన్నాయి. बाकी ५०० पोस्ट् निम्न भाग में है।


501 to 1000 Post Nos. here.

Post Nos. 1 to 500 are at the top.
501      |      502      |      503      |      504      |      505      |      506      |      507      |      508      |      509      |      510      |      511      |      512      |      513      |      514      |      515      |      516      |      517      |      518      |      519      |      520      |     
521      |      522      |      523      |      524      |      525      |      526      |      527      |      528      |      529      |      530      |      531      |      532      |      533      |      534      |      535      |      536      |      537      |      538      |      539      |      540      |     
541      |      542      |      543      |      544      |      545      |      546      |      547      |      548      |      549      |      550      |      551      |      552      |      553      |      554      |      555      |      556      |      557      |      558      |      559      |      560      |     
561      |      562      |      563      |      564      |      565      |      566      |      567      |      568      |      569      |      570      |      571      |      572      |      573      |      574      |      575      |      576      |      577      |      578      |      579      |      580      |     
581      |      582      |      583      |      584      |      585      |      586      |      587      |      588      |      589      |      590      |      591      |      592      |      593      |      594      |      595      |      596      |      597      |      598      |      599      |      600      |     


601      |      602      |      603      |      604      |      605      |      606      |      607      |      608      |      609      |      610      |      611      |      612      |      613      |      614      |      615      |      616      |      617      |      618      |      619      |      620      |     
621      |      622      |      623      |      624      |      625      |      626      |      627      |      628      |      629      |      630      |      631      |      632      |      633      |      634      |      635      |      636      |      637      |      638      |      639      |      640      |     
641      |      642      |      643      |      644      |      645      |      646      |      647      |      648      |      649      |      650      |      651      |      652      |      653      |      654      |      655      |      656      |      657      |      658      |      659      |      660      |     
661      |      662      |      663      |      664      |      665      |      666      |      667      |      668      |      669      |      670      |      671      |      672      |      673      |      674      |      675      |      676      |      677      |      678      |      679      |      680      |     
681      |      682      |      683      |      684      |      685      |      686      |      687      |      688      |      689      |      690      |      691      |      692      |      693      |      694      |      695      |      696      |      697      |      698      |      699      |      700      |     


701      |      702      |      703      |      704      |      705      |      706      |      707      |      708      |      709      |      710      |      711      |      712      |      713      |      714      |      715      |      716      |      717      |      718      |      719      |      720      |     
721      |      722      |      723      |      724      |      725      |      726      |      727      |      728      |      729      |      730      |      731      |      732      |      733      |      734      |      735      |      736      |      737      |      738      |      739      |      740      |     
741      |      742      |      743      |      744      |      745      |      746      |      747      |      748      |      749      |      750      |      751      |      752      |      753      |      754      |      755      |      756      |      757      |      758      |      759      |      760      |     
761      |      762      |      763      |      764      |      765      |      766      |      767      |      768      |      769      |      770      |      771      |      772      |      773      |      774      |      775      |      776      |      777      |      778      |      779      |      780      |     
781      |      782      |      783      |      784      |      785      |      786      |      787      |      788      |      789      |      790      |      791      |      792      |      793      |      794      |      795      |      796      |      797      |      798      |      799      |      800      |     

801      |      802      |      803      |      804      |      805      |      806      |      807      |      808      |      809      |      810      |      811      |      812      |      813      |      814      |      815      |      816      |      817      |      818      |      819      |      820      |     
821      |      822      |      823      |      824      |      825      |      826      |      827      |      828      |      829      |      830      |      831      |      832      |      833      |      834      |      835      |      836      |      837      |      838      |      839      |      840      |     
841      |      842      |      843      |      844      |      845      |      846      |      847      |      848      |      849      |      850      |      851      |      852      |      853      |      854      |      855      |      856      |      857      |      858      |      859      |      860      |     
861      |      862      |      863      |      864      |      865      |      866      |      867      |      868      |      869      |      870      |      871      |      872      |      873      |      874      |      875      |      876      |      877      |      878      |      879      |      880      |     
881      |      882      |      883      |      884      |      885      |      886      |      887      |      888      |      889      |      890      |      891      |      892      |      893      |      894      |      895      |      896      |      897      |      898      |      899      |      900      |     


901      |      902      |      903      |      904      |      905      |      906      |      907      |      908      |      909      |      910      |      911      |      912      |      913      |      914      |      915      |      916      |      917      |      918      |      919      |      920      |     
921      |      922      |      923      |      924      |      925      |      926      |      927      |      928      |      929      |      930      |      931      |      932      |      933      |      934      |      935      |      936      |      937      |      938      |      939      |      940      |     
941      |      942      |      943      |      944      |      945      |      946      |      947      |      948      |      949      |      950      |      951      |      952      |      953      |      954      |      955      |      956      |      957      |      958      |      959      |      960      |     
961      |      962      |      963      |      964      |      965      |      966      |      967      |      968      |      969      |      970      |      971      |      972      |      973      |      974      |      975      |      976      |      977      |      978      |      979      |      980      |     
981      |      982      |      983      |      984      |      985      |      986      |      987      |      988      |      989      |      990      |      991      |      992      |      993      |      994      |      995      |      996      |      997      |      998      |      999      |      1000      |     

From 1001 (In gradual progress)

1001      |      1002      |      1003      |      1004      |      1005      |      1006      |      1007      |      1008      |      1009      |     
1010      |           |     
1011      |      1012      |      1013      |      1014      |      1015      |     
1016      |      1017      |      1018      |      1019      |      1020      |     


1021      |      1022      |      1023      |      1024      |      1025      |     
1026      |      1027      |      1028      |      1029      |      1030      |     


     |      1031      |           |      1032      |           |      1033      |           |      1034      |           |      1035      |           |      1036      |      1037      |      1038      |      1039      |      1040      |     


     |      1041      |      1042      |      1043      |           |      1044      |           |      1045      |     


     |      1046      |      1047      |      1048      |           |      1049      |           |      1050      |     

     |      1051      |      1052      |      1053      |           |      1054      |           |      1055      |     
     |      1056      |      1057      |      1058      |           |      1059      |           |      1060      |     
     |      1061      |      1062      |      1063      |           |      1064      |           |      1065      |     
     |      1066      |      1067      |      1067      |      1068      |      1069      |      1069      |      1070      |     
     |      1071      |      1072      |      1073      |      1074      |      1075      |      1076      |     
1077      |      1078      |      1079      |      1080      |     
     |      1081      |      1082      |      1083      |      1084      |      1085      |      1086      |     
1087      |      1088      |      1089      |      1090      |     
     |      1091      |      1092      |      1093      |      1094      |      1095      |      1096      |     
1097      |      1098      |      1099      |      1100      |     
     |      1101      |      1102      |      1103      |      1104      |      1105      |      1106      |     
1107      |      1108      |      1109      |      1110      |